preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Skalice" Split

Login

Kalendar rada

Nastava počinje 6. rujna 2021. godine, a završava 21. lipnja 2022. godine.

 

RSS Reader
Carnet novosti
30.11.2021. 13:17
CARNET sudjeluje u NATO međunarodnoj vježbi ,,Cyber Coalition 2021"
Vlade, državne institucije, organizacije i kompanije u svojem djelovanju sve više koriste kibernetički prostor što dovodi do većeg rizika od hakerskih napada. Upravo se hakerski napadi danas smatraju najvećom prijetnjom ... The post CARNET sudjeluje u NATO međunarodnoj vježbi ,,Cyber Coalition 2021" appeared first on CARNET .

30.11.2021. 12:32
Prijavite se na e-Škole regionalne skupove za ravnatelje i osnivače škola
Već od sljedećeg tjedna, kao dio aktivnosti zajednice praktičara u sklopu II. faze programa e-Škole, kreće provedba drugog ciklusa regionalnih skupova namijenjenih svim ravnateljima osnovnih i srednjih škola kao i predstavnicima ... The post Prijavite se na e-Škole regionalne skupove za ravnatelje i osnivače škola appeared first on CARNET .

29.11.2021. 09:39
Posjetite Učionicu budućnosti u sklopu izložbe Predmet: Hrvatski
Od 1. do 8. prosinca 2021. godine u Galeriji Klovićevi dvori održavat će se Učionica budućnosti na kojoj će se odvijati radionice za učenike i nastavnike. Na radionicama će se ... The post Posjetite Učionicu budućnosti u sklopu izložbe Predmet: Hrvatski appeared first on CARNET .

Orar rada

Current time in Zagreb, Croatia

JUTRO

8:00-8:45 - 1. šk. sat

8:50-9:35 - 2 šk. sat

9:40-10:25 - 3 šk. sat

odmor 10:25 - 10:40

10:45-11:30 -  4. šk. sat

11:35-12:20 -  5 šk. sat

12:25-13:10 -  6. šk. sat

POSLIJEPODNE

14:00 – 14:45 - 1. šk. sat

14:50 – 15:35 - 2. šk. sat

15:40 – 16:25 - 3. šk.sat

odmor 16:25 - 16:40

16:45 – 17:30 - 4. šk.sat

17:35 – 18:20 - 5. šk.sat

18:25 – 19:10 - 6. šk. sat

Idemo u srednju!

Sigurnost na internetu

 

 

Ovisnost djece i mladih

 

Djeca i mladež predstavljaju rizičnu skupinu za razvoj ovisnosti.

Dobna granica kada započnu s konzumiranjem alkoholnih pića i cigareta je vrlo niska. Stoga mladi postaju ugrožena skupina već između 10. - 12. godine života.


 

Kako se vrlo rano navikavaju na konzumaciju alkoholnih pića s 13. - 14. godina života, tako neki već do punoljetnosti razviju ovisnost o alkoholu.
Mladi najčešće konzumiraju alkohol i druga sredstva ovisnosti uslijed problema kao što su nesretne ljubavi, problemi u obitelji, loše ocjene i dr.

Porast ovisnosti među adolescentima obično se pripisuje karakteristikama obiteljskog okruženja, školskog sustava i šire društvene zajednice.

U našim uvjetima, navedenim rizičnim čimbenicima, možemo pridodati i psihosocijalne posljedice ratnih zbivanja, nezaposlenost, promjene u obiteljskoj strukturi i sustavu vrijednosti te neispunjena očekivanja mladih ljudi.

Utjecaj obitelji

Odnosi u obitelji igraju vrlo važnu ulogu u razvoju ovisnosti kod pojedinca. Doživljavanjem roditeljske ljubavi u prvim godinama života i stjecanjem povjerenja u okolinu dijete razvija osjećaj sigurnosti, formira se u uravnoteženu osobu koja će se moći othrvati drogi i drugim sredstvima ovisnosti. Upravo sređen zajednički život u obitelji omogućava djetetu da se odupre drogi. Roditeljstvo se treba usmjeriti na dva područja: jedno je područje izgradnja sigurne, samosvjesne, samopouzdane, neovisne, prilagođene i snažne osobnosti djeteta.

Drugo područje je izgradnja stava prema psihoaktivnim sredstvima.  Najnovija istraživanja nalaze da je nedostatak kontinuiranog roditeljskog nadzora jedan od bitnih čimbenika u etiologiji ovisnosti. Ta istraživanja ukazuju na važnost snažne emocionalne veze s roditeljima kao zaštitnog čimbenika za uzimanje droga.

Također zaštitni čimbenici zlouporabe droga su: čvrste i pozitivne obiteljske veze, nadzor roditelja nad aktivnostima djece i njihovih vršnjaka, jasna pravila ponašanja koja se dosljedno provode unutar obitelji, uključenost roditelja u život njihove djece, čvrste veze s institucijama poput škola, usvajanje ustaljenih normi o uporabi droge.

Prevencija ovisnosti

Prevencija je najdjelotvorniji i najkvalitetniji pristup u borbi protiv ovisnosti jer sprječava samu pojavu ovisnosti. Najdjelotvornija prevencija ovisnosti upravo dolazi od samih roditelja.
Svaki roditelj najviše može napraviti za prevenciju ovisnosti kod sebe i svoje djece primjenjujući nove oblike ponašanja kao što su:

  • Suzdržite se od konzumiranja duhana, alkohola ili droge
  • Kvalitetno provodite vrijeme s djetetom (uvijek imajte na umu da je roditelj model i uzor uspješne osobe svojoj djeci
  • Njegujte dobre međuljudske odnose među svim članovima obitelji
  • Naučite prepoznati potrebe i želje djece i time isključiti mogućnost projiciranja osobnih želja na djecu (može se, primjerice, dogoditi da roditelji pretjeraju sa športskim ili kulturnim aktivnostima djece)
  • Kada se radi o razvedenim roditeljima, neophodno je djetetu omogućiti kontakte s drugim roditeljem - ako je ikako moguće, jer djetetu nedostaje drugi roditelj za identifikaciju ili učenje komunikacije i izgradnje odnosa sa suprotnim spolom
  • Razgovarajte više sa svojom djecom
  • Pratite njihov uspjeh u školi
  • Upoznajte njihove prijatelje
  • Upozorite djecu na njihove obaveze, uključite ih u život obitelji
  • Ako uočite problem, potražite pomoć stručnih osoba (nastavnika, pedagoga, psihologa, liječnika školske medicine, socijalnih radnika...)
  • Reagirajte i anonimno prijavite Državnom inspektoratu prodavaonice koji prodaju alkohol i duhan maloljetnim osobama.

Djelotovorni roditeljski postupci

  • Jasno izražen negativan stav prema sredstvima ovisnosti (alkohol, droga) -  upozorite dijete na opasnosti zlouporabe alkohola i pri tome koristite točne informacije, izbjegavajte zastrašivanje i preuveličavanje
  • Razgovor o djetetovom stavu - imajte na umu da stavovi djece ne moraju biti istovjetni stavovima roditelja, jer u pubertetu djeca često postupaju suprotno od roditeljskih preporuka i očekivanja
  • Izbjegavanje moraliziranja i etiketiranja - ukažite djeci na pogrešku ali nemojte kruto inzistirati na priznanju jer to lomi i onako krhko samopouzdanje djece u pubertetu i adolescenciji
  • Poticanje samostalnog i odgovornog ponašanja - pružite djeci mogućnost izbora, to nije prepuštanje djece samima sebi već razgovor i savjetovanje uz osnaživanje djece za rješavanje teškoća i problema odrastanja.

 

Autorice: Sandra Kos i Tanja Cujzek

preskoči na navigaciju