PRODUŽENI BORAVAK
Izvanškolske aktivnosti izvode se u slobodno vrijeme učenika i učenici se za njih opredjeljuju prema svojoj želji. Financiranje provodi lokalna samouprava ili roditelji učenika (plaćanjem članarine).
Cilj izvanškolskih aktivnosti je poticati učenike na razvijanje talenata; njegovanje potrebe bavljenja športom i zdravog života; razvijati športski duh i želju za natjecanjem; poticanje društveno poželjnih oblika ponašanja, kvalitetno provođenje slobodnog vremena…
Naši učenici postižu značajne rezultate u mnogim aktivnostima izvan škole.
O NAMA
U školi je organizirana prehrana, vrijeme za učenje, radionice i slobodne aktivnosti.
Kroz kreativan rad učiteljica, učenici usvajaju radne navike, socijalne vještine i uče kako učiti. Kod učenika se razvija socijalizacija, odnos prema sebi, okolini, zdravlju i empatija.
Dijete u školi provodi kvalitetno vrijeme, a o djetetu se skrbe učiteljice tijekom cijelog dana.
U školi je organizirana prehrana, vrijeme za učenje, radionice i slobodne aktivnosti.
Kroz kreativan rad učiteljica, učenici usvajaju radne navike, socijalne vještine i uče kako učiti. Kod učenika se razvija socijalizacija, odnos prema sebi, okolini, zdravlju i empatija.
Razvoj određenih kompetencije odvija se u nekoliko ključnih područja:
- Jezično – komunikacijsko područje
- Matematičko – logičko područje
- Kulturno – umjetničko područje
- Znanstveno – tehnološko područje
- Sportsko – rekreacijsko područje
JELOVNIK - ŠK.GODINA 2025.-2026.
JELOVNIK-PROSINAC 2025.
DAN JABUKE
Učenici produženog boravka za projektni dan – Maslina posjetili su školski maslinik gdje su naučili kako se pravilno bere plod masline i koliko je truda potrebno da bi se dobilo maslinovo ulje. Osmijesi i uzvici oduševljenja ubrzo su ispunili školski maslinik. Nakon rada u masliniku, učenici su degustirali maslinovo ulje, uspoređivali okuse i naučili prepoznati kvalitetno ulje.
U učionici su poslušali priču o maslini, kroz koju su otkrili simboliku masline kao znaka mira, strpljivosti i života. Kroz pokuse sa maslinovim uljem, pokušali su istražiti kako i zašto se ulje odvaja od vode i zašto se ulje ne sjedinjuje s bojom. Uočili su i svojstvo ulja kao „štitnika“ od vode i gustoću slojeva različitih tvari. Ni matematika nije izostala – učenici su rješavali matematičke zadatke procjene količine ulja od ubranih maslina.
Pod motom “Maslina je obrana vrijednim dječjim ručicama”, učenici su kroz razne aktivnosti istraživali svijet masline i njezine važnosti u našem kraju, a potom je i slikali.
Kreativne aktivnosti su provodili sa svojim učiteljicama. Prvaši su radili prirodni pilingom za ruke od maslinovog ulja i šećera, a trećaš su izrađivali magnet od glinamola sa simbolikom masline. Neki su se okušali u pisanju tajne poruke uljem po papiru u aktivnosti „tragom ulja“, a poruke su se otkrivale tek kad su listovi bili prislonjeni prema svjetlu što ih je oduševilo.
Kroz sve aktivnosti učenici su pokazali koliko se ljubavi i znatiželje može utkati u učenje o prirodi i tradiciji. Na kraju dana, svi su se složili:
„Maslina je doista obrana vrijednim dječjim ručicama!“
I dok su sunčeve zrake lagano milovale lišće maslinika, činilo se kao da šapuće:
Čuvaj me, dijete, i bit ću tvoja sjena,
u svakom listu – priča plemenita i smjerna.
Maslina sam, što vjekovima traje,
u tvojim rukama novo jutro sjaje.
DAN JABUKE
AKTIVNOSTI
PROJEKTNI DAN MASLINA
Za školski projektni dan “Maslina” učenici 2.b razreda promatrali su berbu maslina u školskom vrtu učenika predmetne nastave. S učiteljicom su istražili vrste maslina i pogledali proces stvaranja maslinovog ulja.
Uočili su da boja maslinovog ulja varira od tamno zelene do svijetlo zelene, žute boje. Učenici su osmislili dizajn boca za maslinovo ulje i miješanjem akvarel boja nastojali su dobiti zeleno – žute tonove boje maslinovog ulja.
SLATKA JE, MED NIJE,
GORKA JE, PELIN NIJE.
PROSINAC DOBRIH KNJIGA
Djeca koja čitaju i slušaju najbolje priče postaju ljudi koji misle.
Jezično - likovna radionica u sklopu ciklusa Zima.
Početaku nastave u drugom polugodištu razveselili su se učenici produženog boravka.
VALENTINOVO U PRODUŽENOM BORAVKU
Veljača je mjesec zaljubljenih, a što smo bliže Valentinovu to smo još više zaljubljeni u ljubav.
Znaju i djeca da je Valentinovo samo još jedan dan kada se voljenoj osobi pokaže koliko je voljena.
Zbog čega je baš 14.veljače određen kao Valentinovo saznali smo iz legende o Svetom Valentinu.
KAO MAČKA U VELJAČI
Povezanost mačaka sa likovnom umjetnošću datira još u davnoj prošlosti pa slike mačaka nalazimo na papirusima, reljefima iz drevnog Egipta, slikama poznatih umjetnika i skulpturama sa simbolima mačaka. Skulptura egipatske božice Bast s mačjom glavom svjedočanstvo je neiscrpne umjetničke inspiracije i želje da mačka postane dio posebnog štovanja odnosno kulta mačaka.
Čak i legendarni grčki pjesnik Homer u svojim poetskim i filozofskim tekstovima rado je spominjao ova dražesna bića, a rimska književnost je štovala mačke u djelima pjesnika Vergilija i Nazona.
No nama je ipak najpoznatiji Perraultov Mačak u čizmama, a i najdraža priča nam je Mačke iz visokog društva koju smo u formatu priče/slikovnice čitali na nastavi, a po kojoj se snimio i istoimeni Disneyev film.
Koji su dojam na nas, učenike 2.b razreda, ostavile Mačke iz visokog društva, možete vidjeti kako smo ih mi oslikali po uzoru na mnoge umjetnike poput Leonardo da Vinci, Rembrandt, Picasso, Louise Wain koji je bio opčinjen kultom slikanja mačaka.
Ipak naši radovi bliži su likovnom opusu umjetnice Koraljke Polaček i Josipe Križanović.
TKO SU KLAUNOVI?
Učenici 2.b razreda prepoznaju klaunove kao smiješne zabavljače čupave i šarene kose, šarene odjeće, prevelikih cipela i crvena nosa. Zbijanjem šala, najčešće na svoj račun, mimikom i raznoraznim glupiranjem jamče dobar provod zato ih i mi najmlađi volimo.
Prvi klaunovi datiraju još od 2400 godina prije Krista, dok naziv dolazi od islandske riječi ‘klunni’, što označava nespretnu osobu.
Različite umjetničke prakse nekada su se smatrale klaunove umjetnošću i tu možemo ubrojiti grčke i rimske svečanosti, talijansku commediju dell’arte, ulične lakrdijaše pa sve do do suvremenog klauna bijelog lica i vrata, ekstravagantne odjeće i sofisticiranog karaktera, kojeg je osmislio engleski klaun i pantomimičar Joseph Grimaldi 1801., a kasnije su dizajnirane i druge vrste klaunova poput August koji ima ružičasto, crveno ili žutosmeđe lice, a po karakteru je anarhist, šaljivdžija ili budala.
Klaunovi su jednostavno stvoreni da nas nasmiju i zabave. A naši će klaun, osim zabave, potaknuti i razvoj učeničkih vještina na različitim područjima prepoznavanja i prikazivanja emocija, socijalizacije, kreativnosti, jezičnog izražavanja i fine motorike.
Djeca su s oduševljenjem komentirala osobnosti svojih klaunova od blagog i smiješnog do zastrašujuće ružnog izraza lica, ali i svoje doživljaje klauna od ranog djetinjstva, kao i strah koji se stvorio kod njihovih roditelja.
Naši klaunovi su ipak šareni i veseli te svojim bojama tjeraju mračnu i hladnu zimu.
Kao prvaši klaunove smo slikali tehnikom tempera i to s prstima, a kao drugaši smo ih oblikovali u ukras koji smo s oduševljenjem ponijeli kući da se zabavimo preko praznika.
